Reklama sezonowa – z jakich rozwiązań skorzystać?
Zapewnienie sobie odpowiedniej reklamy jest niezwykle istotne dla każdego przedsiębiorcy – również i takiego, który prowadzi bardziej sezonową działalność. Z tego też powodu każdy koniecznie powinien zapoznać się z możliwościami, jakie w kwestii tej oferuje... Czytaj dalej
Jak funkcjonuje Google AdWords?
Google AdWords umożliwia wyświetlanie internautom reklam ściśle powiązanych z wybranymi słowami kluczowymi. Na jakiej zasadzie funkcjonuje ta platforma i dlaczego warto wykorzystać ją do promocji własnej firmy?
Google AdWords - co to takiego?
Reklama Google AdWords wyświetla się po wpisaniu do wyszukiwarki określonych słów kluczowych. To świetny pomysł, ponieważ dzięki temu treść reklamy będzie dostosowana do aktualnych potrzeb użytkownika sieci – wszak jeśli czegoś poszukuje, to zapewne jest tym zainteresowany i być może skorzysta z wyświetlonej oferty. W ten sposób potencjalny klient nie jest epatowany nachalną reklamą, która go nie interesuje. Wszak takie reklamy internauci często po prostu wyłączają. Jeśli jednak sami czegoś poszukują, na pewno będą zainteresowani wyświetlanymi stronami. Pod tym względem Google AdWords poszło o krok dalej, niż stacje telewizyjne, czy radiowe – wszak reklamowanie w nich usług swojej firmy, czy wykonywanych przez nią produktów jest nie tylko bardzo kosztowne, lecz również często nieskuteczne. Tak wiele osób ogląda daną stację, że zaledwie ułamek z nich realnie zainteresuje się jakimś towarem i uzna go za potrzebny. Reklamodawcy sami decydują jakie słowa kluczowe będą przypisane jakiej reklamie – należy jedynie uzmysłowić sobie, że im ogólniejsze słowo, tym większą będziemy mieli konkurencję i zapewne tym więcej będziemy musieli zapłacić.
Google AdWords - koszty
Reklamując się poprzez Google AdWords płacimy nie za samo wyświetlenie reklamy, a dopiero za kliknięcie w nią. Jeśli internauta nie wykonana żadnego ruchu, jest to więc zupełnie darmowe. W ten sposób reklamodawcy płacą dopiero za prawdziwego, zainteresowanego ofertą klienta – czyli za to, na czym im naprawdę zależy. A ile kosztuje jedno kliknięcie? Koszty uzależnione są od trzech rzeczy:
1. Od popularności danego słowa kluczowego, które chcemy przypisać do naszej reklamy (im bardziej ogólne słowo, tym więcej osób będzie chciało podpiąć pod nie swoją reklamę, a więc jedno klikniecie będzie na pewno droższe)
2. Od stawek, jakie zaoferuje nasza konkurencja (przy czym nie znamy wyników licytacji, ponieważ Google ich nie podaje)
3. Od jakości stworzonej przez naszą firmę reklamy. Ponieważ nie wiemy, ile zaoferowała nasza konkurencja, nie wiemy również na jakim miejscu w rankingu wyświetli się internautom nasza reklama. Wraz z doświadczeniem nauczymy się obliczać optymalną cenę za jedno kliknięcie, choć początkowo może to sprawiać trudności.
Narzędzia pomocne przy...
Jeśli musimy dobrać słowa kluczowe powinniśmy korzystać z własnego doświadczenia i umiejętności. Niekiedy może się...
Kontakt
Dane kontaktowe: biuro@kurierslupski.pl